امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://bonitalengua.cloob24.com
0

سلام

با دومین درس برای استفاده ی هرچه بهتر از نرم افزار زبانشناس در خدمت شما هستم.

اگر هنوز نرم افزار زبانشناس اسپانیایی رو دریافت نکردین از لینک زیر این نرم افزار رو دانلود کنین:

دانلود نرم افزار زبانشناس اسپانیایی از کافه بازار اندروید

یادگیری هرچه بهتر لغات، یکی از کلیدی ترین موضوعات در نرم افزار زبانشناس هست. چون افزایش دایره ی لغات، رابطه ی مستقیمی با افزایش تسلط به زبان داره. برای اینکه بدونی بهترین روش حفظ کردن لغت چی هست، پیشنها می کنم حتما نوشته ی چگونه لغات زبان را یاد بگیریم رو بخونی.

در نرم افزار زبانشناس با لغت خیلی سر و کار داری. وقتی برای اولین بار درسی رو باز می کنی، همه ی لغت ها به صورت آبی هایلایت شدن. چیزی مثل شکل زیر:

وقتی شروع به خوندن درس می کنی، یکسری لغت رو بلدی، یکسری رو هم بلد نیستی. اونهایی که بلد نیستی رو انتخاب می کنی، یه صفحه باز میشه. تو این صفحه چنتا کار میتونی بکنی.

1- میتونی از گزینه ی دیکشنری برای پیدا کردن معنی استفاده کنی.

2- میتونی معنی رو تو کادر توضیحات بنویسی تا همیشه و همه جا برات در صورت نیاز نمایش داده بشه.

3- میتونی گزینه ی "نمیدانم" رو انتخاب کنی که اون لغت همه جا برات بصورت هایلایت زرد نشون داده بشه.

4- میتونی گزینه ی "اضافه به لایتنر" رو انتخاب کنی و لغت رو به جعبه لایتنر تعاملی زبانشناس اضافه کنی.

وقتی این کار رو برای تمامی لغاتی که تو درس هست، انجام دادی؛ قیافه ی درس یه چیزی شبیه این میشه:

حالا میتونی اعلام کنی که بقیه لغات رو میدونی. برای اینکار میتونی اولا دونه دونه هر لغتی رو انتخاب کنی و گزینه ی "میدانم" رو انتخاب کنی. اما این کار خیلی زمانبره. به جاش میتونی از دکمه ای که در آخر هر درس قرار دادیم، به اسم "واژه های آبی باقی مانده را میدانم"، استفاده کنی. با این کار، بقیه ی لغات همه جا سفید میشن (یعنی نه تنها تو همین درس بلکه تو هر درس دیگه ای که اون لغت باشه). در نهایت وقتی یه درس رو برای بار اول تموم کنی، چیزی شبیه به شکل زیر میشه:

در صفحه ی انتخاب درس ها هم اطلاعات بروز رسانی میشه. زیر ستون "جدید" به شما نشون داده میشه که چقدر از لغتها رو نمیدونی و جدیده برات. زیر ستون "+شنیدن" هم بهت گفته میشه که چند بار اون درس رو گوش دادی. البته همونطور که در شکل زیر پیداست درسهای دیگه هم متناسب با درسی که خوندی بروزرسانی میشه و لغات جدیدش کمتر میشه.

اصلا این همه کار به چه دردی میخوره؟

این سوال رو خیلی ها از ما میپرسن که اصلا چه دلیلی داره این همه کار انجام بدیم. یکی از دلیلاشو تو درس قبلی گفتم. این کار باعث میشه که بعد یه مدت به راحتی بتونی درس مناسب خودتو انتخاب کنی. یه دلیل دیگش اینه که لغاتی که بلد نیستی، همه جا به چشمتون میاد و بهتر یادشون می گیری. دلیل سوم اینه که متوجه میشی که پیشرفتت به طور روزانه چقدر بوده. ما پیشرفتت رو در قسمت آمار نشون میدیم.

در برگه ی "میدانم" به شما نشون میدیم که روزی چقدر لغت رو به دایره ی لغاتت اضافه کردی. مجموع کلی دایره ی لغات، و میانگین روزانه ی افزایش دایره ی لغات هم به شما نشون داده میشه:

در برگه ی "در حال یادگیری" بهت نشون میدیم که روزی چقدر لغت زرد کردی. لغات زرد یعنی لغاتی که در حال یادگیری اونها هستی.

تو برگه ی "شنیدم" هم بهت نشون میدیم روزی چقدر درس خوندی. سعی کن یه حداقل مقدار برای خودت در نظر بگیری و هر روز از اون کمتر نخونی. برای این کار حتما نوشته ی "زنجیره را نشکن: Don’t break the chain" رو بخون.

البته اینها همه ی ماجرا نیست. در آینده ی نزدیک یک آپدیت خفن تو نرم افزار زبانشناس قرار میدیم که باورتون نمیشه! داریم روی یه سیستمی کار می کنیم که با توجه به این آمارهایی که داشتی، نمره ی زبانتونو با تقریب 5 درصد بهتون بگه! بنابراین تا زمانی که این بروز رسانی رو نهایی می کنیم، سعی کن که آمار خودت رو ببری بالا.

امیدوارم این درس برات مفید بوده باشه.

تا درس بعدی فعلا خداحافظ

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه