امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://bonitalengua.cloob24.com
0
در زبان اسپانیایی پیشوند ها و پسوند های زیادی به کار برده می شوند. برای کسانی که سطح مقدماتی رو پشت سر گذاشتن و میخوان قواعد کاربردیِ بیشتری یاد بگیرند، آموختن پیشوند ها و پسوند ها خیلی مهم و ضروری هست. یکی از این پیشوند ها که کاربرد زیادی هم داره، پیشوند re هست. قرار گرفتن این پیشوند در اول مصدر ها، فعل ها و کلمات، معنی اون کلمه رو به این شکل تغییر میده:

- دوباره انجام شدن یا -با شدت بیشتری انجام شدن.

یعنی این پیشوند، شدت و یا دوباره کاری بودن رو توی کلمه نشون میده. مثلا: enviar یعنی فرستادن. وقتی پیشوند re بهش اضافه میشه به معنای دوباره فرستادن میشه: reenviar

البته مثل هر پیشوند و هر پسوند دیگه، نمی توان یک قاعده مشخص برای ترجمه کلمات با این پیشوند در نظر گرفت. مثلا unir به معنای جمع کردن و متحد کردن هست و reunir به معنای گرد هم آمدن و جلسه گذاشتن. پس نمیشه اینجور در نظر گرفت که هر کلمه ای که با این پیشوند دیدیم، به فرم بدون پیشوند اون کلمه فکر کنیم و یه مفهوم "دوباره انجام شدن" به اون اضافه کنیم و برای خودمون ترجمش کنیم. مثلا ترجمه کردن reunir به "دوباره جمع کردن"، همیشه درست از آب در نمیاد.
و همچنین مثل همه پیشوند ها و پسوند ها، این پیشوند رو هم نمیشه به همه کلمات اضافه کرد و معنی جدیدی از آن ساخت. فقط با تکرار و حفظ کردن هست که میشه یاد گرفت که چه پیشوند ها و چه پسوند هایی را می توان به چه کلماتی اضافه کرد و معنی متفاوتی به دست آورد.

مثال هایی برای پیشوند re:

nacer متولد شدن

renacer دوباره متولد شدن

renacido/a دوباره متولد شده

tocar لمس کردن، نواختن

retocar ویرایش کردن

retocado/a ویرایش شده

retoque ویرایش

unir جمع کردن، متحد کردن

reunir جمع کردن، متحد کردن

reunirse جمع شدن، گرد هم آمدن، جلسه گذاشتن

reunión گردهمایی، جلسه

reunido/a متحد شده، جمع آوری شده

conocer شناختن، بلد بودن

reconocer تشخیص دادن

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه